Κλείνουν καταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα
Μεταξύ αυτών και στο Δήμο Δίου Ολύμπου.
Στη Λεπτοκαρυά, στο Λιτόχωρο θα κλείσουν σύντομα τα καταστήματα ΕΛΤΑ (Ελληνικά Ταχυδρομεία) και στη συνέχεια έπεται το κλείσιμο του καταστήματος ΕΛΤΑ στον Πλαταμώνα!
Ουσιαστικά η Νότια Πιερία, ο Δήμος Δίου-Ολύμπου θα μείνει δίχως ταχυδρομείο!
Σύμφωνα λοιπόν με δημοσιογραφικές πληροφορίες και σχετική λίστα που κυκλοφορεί «Η διοίκηση των ΕΛΤΑ (Ελληνικά Ταχυδρομεία), στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του οργανισμού της» κλείνει εξήντα τέσσερα (64) ταχυδρομικά καταστήματα σ' όλη την Ελλάδα.
Στην επίσημη ιστοσελίδα των ΕΛΤΑ δεν γίνεται καμιά εμφανής αναφορά στη απόφαση αυτή και δεν αναφέρεται να δημοσιεύτηκε κάπου.
Ήδη έχουν κινητοποιηθεί εκπρόσωποι Δημοτικών αρχών, Περιφέρειας και Βουλευτές που εκλέγονται από τους Νομούς και τους Δήμους που πλήττονται.
Η Πιερία δεν αποτελεί εξαίρεση!
Κοινοποιήθηκε γι' αυτό χθες το απόγευμα:
«Κοινή επιστολή διαμαρτυρίας Δημάρχου, Βουλευτών & Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας προς «Υπερταμείο» και ΕΛΤΑ Α.Ε. για την ξαφνική απόφαση αναστολής λειτουργίας των υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ Λιτοχώρου και Λεπτοκαρυάς.» ζητώντας «…την ανάκληση της απόφασης αυτής προκειμένου να παραμείνει ομαλή η εξυπηρέτηση των δημοτών και των υπηρεσιών του Δήμου μας».
Τώρα!
Δεν ανησύχησε ιδιαίτερα κανείς να προλάβει τις «εξελίξεις» και να μην τρέχει πίσω από αποφάσεις της διοίκησης των ΕΛΤΑ;
Είναι γνωστό πως από το Δεκέμβριο του 2020, τα ΕΛΤΑ ανήκουν στο Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) που κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΛΤΑ Α.Ε. Τα ΕΛΤΑ είναι Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας «υπό την έννοια της δέσμευσης απέναντι στο κράτος για την προσφορά καθολικών υπηρεσιών αποδεκτής ποιότητας και σε προσιτές τιμές για το σύνολο των πολιτών. Αποτέλεσμα αυτής της δέσμευσης, σε συνδυασμό με τη γεωγραφική μορφολογία του Ελλαδικού χώρου, είναι η διατήρηση και λειτουργία του μεγαλύτερου δικτύου λιανικής στην Ελλάδα, με περισσότερα από 800 σημεία εξυπηρέτησης.» (από την ιστοσελίδα των ΕΛΤΑ).
Είναι όμως έτσι;
Πριν περίπου δύο χρόνια έκλεισαν πολλές δεκάδες ταχυδρομικά καταστήματα (142;) και η διοίκηση σχεδίαζε την εκχώρηση της διαχείρισης ακόμα και καταστημάτων σε ιδιώτες.
Το 2024 ο τότε (και νυν) διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, δήλωνε πως «η διοίκηση σχεδιάζει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των ΕΛΤΑ».
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ είχε ήδη τότε κλείσει αρκετά τοπικά καταστήματα ΕΛΤΑ «στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού και της αναδιάρθρωσης του δικτύου».
Σήμερα υπάρχουν σε ηλ. ΜΜΕ -παράλληλα με τις διαμαρτυρίες-καθησυχαστικά δημοσιεύματα τύπου: «στόχος είναι να ενισχυθεί η παρουσία τους κυρίως στην περιφέρεια και να διατηρηθεί ο κοινωνικός τους ρόλος»… «Ο εκσυγχρονισμός που επιχειρείται σήμερα δεν στοχεύει στην κατάργηση αυτής της σχέσης, αλλά στην επανίδρυσή της μέσα από νέα, πιο ευέλικτα εργαλεία»… «τα ταχυδρομεία θα προσφέρουν βασικές τραπεζικές υπηρεσίες. Ο στόχος είναι να ενισχυθεί η παρουσία τους κυρίως στην περιφέρεια και να διατηρηθεί ο κοινωνικός τους ρόλος, εξυπηρετώντας πολίτες σε περιοχές όπου δεν υπάρχει τραπεζικό δίκτυο»!!!
Μας δουλεύουν;
Για 197 χρόνια* τα Ελληνικά Ταχυδρομεία/ΕΛΤΑ αποτελούσαν ένα συνεκτικό ιστό επικοινωνίας των μελών της ελληνικής κοινωνίας. Από τα μεγάλα αστικά κέντρα έως τα πιο απομονωμένα μικρά χωριά των επαρχιών.
Η Πολιτεία μας φυσικά δεν είναι κάτι το αόριστο.
«Άγεται και φέρεται» από τις πολιτικές αποφάσεις της εκάστοτε Κυβέρνησης και της Βουλής, με κάποιες φορές ολέθρια αποτελέσματα για την κοινωνική και οικονομική ζωή των πολιτών.
Οι πολίτες πρέπει επιτέλους να ενεργοποιηθούν, να αντιδράσουν και να αξιώσουν την ακύρωση προσπαθειών αποδόμησης των συνεκτικών κοινωνικών δομών της Ελλάδας.
Μια από αυτές τις δομές είναι και τα ΕΛΤΑ.
Ανδρέας Μπούκας
*Ιδρύθηκαν στις 24 Σεπτεμβρίου 1828 από τον πρώτο Κυβερνήτη της Ελλάδας, Ιωάννη Καποδίστρια, με το υπ' αριθ. 6550 Ψήφισμα ΙΖ'.




