https://www.spieria.gr

«Φωτεινό παπούτσι» πατά πάνω στην Ακρόπολη!!!

2025-05-19

Έθιξε την ξεπουλημένη από Επαναστάσεως 1821 εθνική μας υπερηφάνεια.

Το «Φωτεινό παπούτσι»!

Πέρσι δέκα Ινδοί χλαμυδοφόροι ανέβηκαν στην Ακρόπολη, φωτογραφήθηκαν και ανέβασαν τις φωτογραφίες τους στο διαδίκτυο. Είχαν όμως σχέση με 150 Ινδούς επιχειρηματίες που συμμετείχαν σε συνέδριο του Ινδο - Ελληνικού επιμελητηρίου και πλήρωσαν εισιτήριο εισόδου…

Πριν ένα μήνα ο Γιώργος Λάνθιμος ζήτησε αλλά δεν πήρε άδεια για γυρίσματα της ταινίας «Bugonia»στην Ακρόποληή σε παρακείμενο αρχαιολογικό χώρο.

Είναι Έλληνας σκηνοθέτης βλέπετε…

Φωτογραφία από ΜΜΕ του διαδικτύου
Φωτογραφία από ΜΜΕ του διαδικτύου

Πριν μερικές μέρες η Adidas μέσω Ζαπείου αδείας…(πλήρωσε 380 ευρώ για την άδεια παρακαλώ) φέρεται να έβαλε το «φωτεινό παπούτσι» της να πατά πάνω στην Ακρόπολη. Αδιάφορο για τους περισσότερους είναι γωνία λήψης της προβεβλημένης φωτογραφίας στα ελληνικά ΜΜΕ.

Εικονικά και λεκτικά σχίσαμε τα ιμάτιά μας για λίγο και ύστερα θα το ξεχάσουμε…

Και γιατί θα το «ξεχάσουμε» ή καλύτερα θα το καταπιούμε αμάσητα κι αυτό;

Παρθενώνας, 1855, Γιορτή προς τιμή αγγλικών και γαλλικών στρατευμάτων «in the Acropolis at ATHENS» (χαρακτικό από ΙΣ),
Παρθενώνας, 1855, Γιορτή προς τιμή αγγλικών και γαλλικών στρατευμάτων «in the Acropolis at ATHENS» (χαρακτικό από ΙΣ),

Μα ο Ιερός Βράχος έχει βεβηλωθεί αναρίθμητες φορές από τη σύσταση του Ελληνικού κράτους. Υπάρχουν εικόνες του19ου αιώνα που απεικονίζουν τη χρήση του για δεξιώσεις ξένων επισήμων ή και Έλληνες να στέκονται σαν ζωντανοί πυρσοί για να φωτίζουν εδέσματα που ξένοι καταβροχθίζουν. (Μη τους σταθεί κανένα κόκκαλο στο λαιμό…).

Ακρόπολις, 1869, σαν χώρος συνεστίασης προς τιμήν ξένων επισκεπτών...(χαρακτικό από ΙΣ)
Ακρόπολις, 1869, σαν χώρος συνεστίασης προς τιμήν ξένων επισκεπτών...(χαρακτικό από ΙΣ)

Το ίδιο συνεχίστηκε τον 20ο αιώνα.

Φωτογράφιση μέσα στον Παρθενώνα, 1928, Φωτο: Έλλη Σουγιουλτζόγλου- Σεραϊδάρη- γνωστή με το ψευδώνυμο Νelly (έντυπο «Περγαμηνή» 28/1999).
Φωτογράφιση μέσα στον Παρθενώνα, 1928, Φωτο: Έλλη Σουγιουλτζόγλου- Σεραϊδάρη- γνωστή με το ψευδώνυμο Νelly (έντυπο «Περγαμηνή» 28/1999).
Φωτογράφιση μέσα στον Παρθενώνα, 1975 (από ΙΣ)
Φωτογράφιση μέσα στον Παρθενώνα, 1975 (από ΙΣ)

Γιατί να αποτελέσει ο 21ος εξαίρεση;

Άλλωστε δεν πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που υπήρχαν σοβαρές ανησυχίες για συζητήσεις που ήθελαν την Ακρόπολη, τα μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, να είναι στις λίστες με τα ακίνητα που μεταβιβάζοντανστο «Υπερταμείο» λόγω μνημονίων.

Εννέα χρόνια χρειάστηκαν για να κατασκευαστεί η Ακρόπολη (447 π.Χ.- 438 π.Χ.). Εδώ και πάνω από 150 «προσπαθούμε» να την αναστηλώσουμε, να τη συντηρήσουμε και να την προστατεύσουμε. Κι όλο κάτι μας ξεφεύγει!

Αν δεν είμαστε άξιοι να προστατεύσουμε τα μνημεία μας και την πολιτιστική μας κληρονομιά, γιατί θιγόμαστε;

Όταν:

...των μνηστήρων γίνεται ευωχία.
…γίνεται το φαγοπότι των μνηστήρων

(Οδύσσεια, ραψωδία Α)


Και οι μνηστήρες δεν είναι μόνο «ξένοι»…


Ανδρέας Μπούκας

https://www.spieria.gr/dimotika-diamerismata-oikismoi2/